Mardrömmen som var en dröm

För någon månad sedan fick jag frågan om jag ville vara hårmodell. Skulle sitta på en scen i Jönköping och bli stylad inför publik. "Jomen visst", sa jag.
Kort därefter drömde jag att det var dags för detta spex. Dock var alla fruktansvärt otrevliga och jag skulle ha på mig världens minsta baddräkt fylld med diamanter på en runway. Mitt största dilemma var dock min fullväxande och otrimmade bikinilinje. Det var så fruktansvärt...

Så fick jag idag reda på att jag visst skulle gå en visning. Få färgat hår, iklädd fräcka kläder, milahöga klackskor och inför massor av folk. Kommer bo på ett hotell med 30 andra modeller. Det var ju inte riktigt detta jag hade föreställt mig liksom. Tänkte mig en lugn pensionärshelg innehållande sitta på scen framför folk med luggen över ögonen. Icke sa nicke, här blir det TopModel för fulla muggar. Har därför lovat att jag ska vara den bitchiga ghetto-modellen "I'll win this challenge bitches, even though it's not a challenge" - *snap*.

Gaaaah vad har jag tackat ja till?!
Jag lever ju som sliten djurvårdare och är en pensionär på min fritid. Känns inte riktigt som min kaliber - osaka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0