When in Rome...

...kan användas i så otroligt många tillfällen. Bara att köra på, tveka inte.

Veckorna sedan jag skrev senast har varit händelserika och dagarna har tagit mer energi än jag haft och har därför ägnat mina aftonar till migrän och kliat mig i huvudet av alla konstigheter som sker.

Ena dagen får man en kärleksförklaring (första någonsin faktiskt), andra dagen agerar man modell för en av Sveriges bästa frisörer, dagen därpå tas kärleksförklaringen tillbaks och man sjunker än en gång ner på havsbotten med en ryggsäck fylld med sten.
Så är man frisk från sin sjukskrivning och ska agera korrekt på arbetet, får migrän för att vara tillbaks på jobbet, packat sitt pick och pack och dragit till Rom, känt sig snygg och alkoholiserad.
Sen är man åter tillbaka i vardagen med allt där till; vännerna, djuren men dessvärre även stressen. Migränen gör sig påmind och jag kommer på mig själv att jag blivit äldre och därmed kunnat längta efter att läsa en bok för första gången på 24 år (rekommenderar starkt Kråkflickan).

För inte allt för längesedan var jag alltså utvald till modell, någons tillfällige kärleksnyste och redo för Rom.
Idag har jag gått upp i vikt, börjat dricka alkohol igen efter åtta vita månader och orkar inte med en endaste vardag till...

Ha en riktigt härlig vardag,
hälsningar friday "bitterfittan" pork

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0