Till Stockholm under en dag...

...och tillbaka!
Ja det var ju just det... Det är ganska tufft, även för en stenhård tjej som mig, att köra fram och tillbaka utan att sova eller äta.

Klockan 04.45 steg jag opp, var på jobbet halv sex och åkte från jobbet en timme senare.
Vi var fyra stycken. Jag körde hela vägen upp, vilket var helt okej med mig! De andra var så skruttiga och söta när de satt och snarkade och dreglade..! Väl framme hade vi fullt upp med att prata göteborgska, snacka jobb och vara lite turistiga när vi for genom hufvustaden.

På vägen hem körde jag igen men denna gången var GPS:en och jag inklusive passagerarna inte överens!!! Hungriga som aldrig förr så var det enda våra ögon kunde registrera; Max-, Burger King- och Mc Donald's-skyltar. Men! Det var precis var GPS:en gjorde också... Jodå, ni läste rätt! Jag följde ju förstås denna lilla, men dock så maktfulla, apparat och svängde helt ovetandes av E20, körde över motorvägen och körde tillbaka mot Stockholm. Ingen märkte något förrän ungefär 2 mil senare när vi körde förbi en skylt där det stod "Stockholm Län". Vi tyckte det var märkligt och helt plöstligt förstod vi vad som hade hänt... Jo, det var ju bara att vända, få ett litet fnissanfall och låta hungern svida ännu längre.

Efter stoppet på Mc Donald's (fanns ingen, enligt den maktfulla apparaten, Max i närheten) några mil från Stockholm så beslöts att jag nog skulle göra bäst i att vila lite och låta någon annan köra. Så blev det!
Efter 20 mil med en ny chaufför så svängde vi in på en mack för att tanka och efter det så var det återigen jag som satt bakom ratten. Med fullt förtroende för mitt lokalsinne så körde jag ut från macken, körde dit jag trodde Göteborg låg. Vi åkte några mil när vi helt plötsligt for förbi en skylt där det stod "Välkommen till Lidköping"! Vart fan tog E20 vägen liksom?

Verkliga mysterier hände under denna trip vill jag lova. Vi kom faktiskt hem till slut, klockan 23.25!
Vad har jag lärt mig utav detta? Gå inte upp så himla tidigt och ät gärna mer snabbmat. Sova kan vara att rekommendera också.

Tack å hejj!

Sweet Lincoln's mullet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0