Jag är mogen.

Igår mognade jag något ofantligt. Evelyn sådde fröet i mig som sedan utvecklades på bara några timmar till något fantastiskt.
Självklart svarade min kropp så fint på denna mogenhet då den kom just från Evvlan - min idol, förebild som jag aldrig kan se mig mätt på. Hon är som mig, fast klokare och inte riktigt lika galen i den benämningen vid lögner om sig själv. Hon lyckas skrämma MÄNniskor för att hon är just hon, precis som mig. Jag är inte lika mogen och agerar istället rebelliskt och gör den absoluta motsatsen till vad karlarna vill höra, se och känna. Om jag ska vara snygg så klämmer jag en obefintlig finne, om jag ska vara sexig så rapar jag om jag ska vara lugn så sjunger jag om det första som kommer upp i huvudet.
Nej, jag gör inte mig själv någon tjänst. Alla blir rädda, ibland t.o.m jag. Om någon nu skulle fastna för detta så är det ju överdrift av mig själv och en risk att den jag faktiskt är inte alls är lika spännande.
Därför! ska jag nu vara precis den jag är. Ska vara den vänliga, kärleksfulla och lyhörda person som jag faktiskt är. Jag är fantastisk när jag är den personen och som pricket över "i:et" är jag rolig - människor faller pladask. Jag kan bli ledsen när jag ser hur folk gillar den sidan av mig. Det gör mig ledsen att jag inte visar detta för nya människor och på samma gång kan jag inte förstå hur jag kan känna mig ensam. Allt är så uppenbart och som Axel sa; "du är så jävla lättläst Frida!" Jag hörde alltid det med en negativ klang men nu, mogen som jag är, så förstår jag hur användbart det är. När jag är så där lättomtyckt och hjälpsam så är det ju jag! Och det är just därför jag har så många som tycker om mig. Jag ska framöver visa denna sida, inte gömma mig bakom något. Strunta i att skicka sms som jag redan vet att jag inte kommer få svar på; ska istället ringa och erbjuda mitt fantastiska jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0