Välkommen tillbaka ensamheten!

Ensamhets-ångesten är inte dum alls. Den vet precis när den skall göra sig påmind och jag ska då inte få tro att den var borta för alltid inte, nähädå!

Den kan mig utan och innan och vet precis när den skall göra sig påmind;
vid trevlig utgång med ljuvliga vänner som är lite på kanelen och när jag själv inte är i samma tillstånd. När jag ska gå hem tidigare, nykter och ensam. Farväl roliga vänner i den höga ljudnivån.

Jag hade hoppats på och trodde även att det var alkoholen som skapade denna ensamhets-ångest. Men icke, det var ju ingen rolig upptäckt.
Min systers ord var då kloka; tänk vad mycket annat som har blivit bättre! Så sant som det var sagt, varför luras av ensamhetens ångest när jag kan ha det lika gott hemma som jag har vilken kväll i veckan som helst.

Hejdå delar av ensamhetsångesten!
(Moahahaha..!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0