Trött på att vara trött

Märkligt. Under julhelgen kom jag på att jag inte mindes senast jag var ledig tre dagar i streck. Att vara ledig i tre dagar kändes fräckt. En dag till liksom. En dag till att komma på något att göra eller helt enkelt finna sig i att inte göra något alls.

Denna veckan har jag varit helt ledig. Sju dagar/172 timmar/Jättemånga sekundrar. Veckan har varit helt fantastisk och helt otroligt lugn. Inte för att jag längtar tillbaka till jobbet, men hur lyckas man få så mycket mer gjort på en icke ledig dag?
Jag blir lite trött på mig själv att jag bara orkar vara trött när jag är ledig, att jag inte tar mig samman och gör så mycket jag bara hinner på en ledig dag.
Fan vad jag gnäller, alltid är det något. Äsch, skitsamma. Jag får väl vara ledig och låta dagarna bara rusa förbi - det är lite lugnt.
Men tycker ändå jag kan få lite mer gjort nästa lediga vecka förutom att bara ägna mig åt mig själv. Eller är det vad man ska göra när man är ledig? Finns inget svar på det, så ingen idé att ens försöka svara.

Gå och lägg mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0