Klä upp mig

Eftersom det inte är några sena kvällar rännandes på stan i mitt liv för tillfället så har jag ju heller ingen anledning att klä upp mig - förutom för mina kollegor då vill säga.

Det är så jag gör nu; bestämmer mig på kvällen vad jag skall ha på mig till jobbet dagen därpå. Det blir en liten utmaning att alltid klä sig på annat sätt än tidigare eller våga ha på sig en gräslig tröja men ändå lyckas bära upp den så det blir en snygg tröja. Jag älskar kläder, skor och att inte ha en förutsägbar stil.

Idag fick jag iallafall en komplimang efter ett antal duster under åren, jag fick höra att jag var snygg! Kul! Tack!
Annars är det mest frågor om varför jag har ett par shorts över leggings, en skoggshuggarskjorta eller höga strumpor. Inte för att jag tar åt mig något speciellt, jag klappar istället oftast mina kollegor om kinden och ler medans jag lägger huvudet på sned - de små gossebarnen..!

Genom att alltid vara någorlunda uppklädd så är man ju även fit for fight om en stilig man skulle dyka upp. (Jo, jag är fullt medveten om att de dära männen ständigt dyker upp i mitt skriveri.)

Nu ska jag kolla klart på en film, sen bestämma morgondagens outfit och efter det blir det en sjuhelvetes djupsömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0