Den stökiga perfektionisten

Det är jag det! Jo såatte...

Om man ser min arbetsplats - en steril karantän endast inredd spartanskt - så har man nog svårt att tro att jag bor som jag gör.
Min lilla lya är full med prylar och då menar jag verkligen full. "Pettson" är mitt tilltalsnamn här hemma.
Men, jag har allt några skador här hemma som jag tagit med mig från jobbet. När det är rent så ska det bannemej vara rent.
  • Diskbänken skall se ut på ett speciellt sätt när disken är diskad. Tvättstugan städas av endast mig och det en gång i månaden.
  • Blomjorden i krukorna skall ligga perfekt.
  • Under dammsugningen vänder jag uppochner på alla möbler och plockar mer än gärna upp ett hårstrå eller sandkorn som kommit fram senare.
  • När sängkläder bytes får man inte ligga där smutsig, nähädå! Då ska hela jag skrubbas ren, schampot gnuggas in extra noga och inpackning av håret utföras.

Detta har jag förstått inte är någon charmig sida utav mig. Minns när jag träffade en kille som (oturligt) var här när jag höll på och springa upp och ned till tvättstugan. Innan vi skulle sova placerades nya sängkläder och jag spenderade en längre stund i duschen frenetiskt skrubbande. När jag var klar ville jag så gärna att även han skulle duscha. Men tack och lov hade jag den spärren att inte säga det till honom. Tyvärr hade jag inte spärren att berätta om min tvångstanke vid byte av sängkläder samt de andra nämnda punkterna ovan.
Inte charmigt, inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0