Joggaren och snoppen

Tydligen är det inget konstigt med män och deras snoppar. Inte enligt dem själva och resten av alla män iallafall.
Idag stannade en joggare till längs Delsjövägen så inte ens skuggan hann med. Han slet fram snoppen sin och lättade på trycket. Blundade och lutade huvudet bakåt och riktigt njöt. Som att han var i någon underjordisk kammare där ingen någonsin satt sin fot och som det skulle ta en vecka, tre dagar, 14 timmar och 37 sekunder för att komma ner i. Han njöt som att han stod där själv bredvid Delsjövägen utan rusningstrafik, spårvagnar, cyklister, andra joggare samt folk som rastade sina hundar. Vem fan gör något sånt?!
Tåls icke att glömma när alla på spårvagnshållplatsen, i mataffären, i personalrummet eller på gymmet ler förstående åt de stackars karlarna när snoppen ligger på sniskan. In med handen i brallan bara och rätta till den och varför inte lägga punghåret till rätta när man ändå är i den delen på kartan...

Jag får då inte lite nådiga blickar när jag minsann kliar mig mellan benen eller lägger rätta mitt könshår. Skulle jag dessutom sätta mig i ett dike på Deljsövägen skulle någon förmodligen ringa polisen och sagt att "en galen kvinna är på rymmen, troligen från psyket!"

Nä fy fan. Skärp er.
Våga heller inte gå barbröstade på stan i sommar.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Har jag sagt att jag älskar din blogg?

2011-02-28 @ 22:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0