Bättre inget sagt än en polare i röven

Idag har jag vunnit och förlorat på en och samma dag.

Jag vann striden. Striden om hur jag sköter mig klockan 8-17 måndag till fredag. Jag vann, jag vann, jag vann. Nästan som på lotto, blir rikare i pengar men även på att stå på mig. Bam!

Så förlorade jag även. Det var ingen strid, inte alls. Det var mer känslomässigt och oförberett. Känslomässigt besked och oförberedd förlust.
Det gör ont. Sådär ont som när man är kär i en man men han blir kär i en annan. Förlusten idag handlade inte om den typ av kärlek och inte om någon man heller för den delen. Men det är någon jag älskar. Älskar sådär mycket så man blir lite rädd att det tappas bort. Vilket det idag gjorde.
Frågan är om jag hade vunnit på att ställa frågan eller ej. Svaret hade ju ändå kommit förr eller senare, om jag hade tagit det bättre då är det ingen som vet. Men ont gör det. Jätteont.

Nu ska jag nog ta och gråta ytterligare en skvätt innan sängen stöttar mig genom drömmar och väsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0