Konsten att sova

Det är svårt att sova. Så otroligt svårt, tycker jag.
Jag är jättedålig på det. Skulle fått underkänt om det var ett ämne i skolan. Gör så mycket onödigt som jag bara kan för att inte behöva gå och lägga mig och när jag väl lagt mig måste jag pilla med nåt. Läsa finns det ingen ro för, här är det full rulle som gäller och detta fortsätter i drömmarna och sedan även vid vaket tillstånd. Hets, hets, hets!
Sova middag hade kunnat vara ett smart alternativ kan tyckas men det kan jag bara göra hos farmor, där kan jag släppa allt. Ska nog fara till henne snart, hon är ljuvlig på så många sätt - min förebild.

Men! Idag har jag sovit hela dagen och nu är klockan 22.41 och jag kan knapt hålla ögonen öppna. Visst har denna trötthet sina skäl, men jag tycker det känns bra oavsett. Känns bra att ha varit inne hela dagen utan stress, måsten eller löften.
Simon sover och nu är det strax min tur.

Ps. Igår gjorde jag ännu en tatuering, fyllde på så det snart kan bli en full sleeve utav min arm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0