Väldigt komiskt!

Tidigare ikväll tittade jag lite på en dokumentär som gick på femman, dock kunde jag inte se mer än halva då berättarrösterna var så otroligt konstiga och komiska.
Dokumentären handlade om ett barn från Indien som hade fötts med två ansikten - jag kunde inte låta bli att blinka ett par gånger varje gång barnet kom upp i bild, min hjärna trodde verkligen att jag såg dubbelt (inget ont mot två-ansiktade-människor, men mitt huvve fatta inte bara)... - Föräldrarna och barnet bodde i en by där ingen i byn kunde prata engelska. Som alltid i dokumentärer när de intervjuar på annat språk än engelska så har de lagt på en engelsk berättarröst. Likaså i denna dokumentär, MEN! Alla berättarröster pratade engelska med indisk accent...?!
Mamman till barnet var ungt, så hennes berättarröst lät som en ung kvinna, med skör röst - och såklart indisk accent!
En annan man i byn som satt och rökte hela tiden hade en berättarröst som var dov, hes och med indisk accent.
Alla hade olika röster och jag är säker på att det skedde en audition till denna dokumentären. Ja, men så varje person i dokumentären hade en "perfekt" berättarröst...
I början blev jag mest irriterad, men sen för varje ny röst som pratade så blev det bara sjukare och sjukare och mer och mer komiskt...


Great Odin's raven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0