Förvandlingen till tant.

När hände den undrar jag bara???

Följande kommentarer och rörelser har kommit ur mig de senaste månaderna:
  • -Vilket väsen!!! (Jag gåendes genom stan under Kulturkalaset.)
  • -Har kan man ju halka och göra sig riktigt illa!!! (Säger jag förskräckt i en nedförsbacke full med löv samtidigt som jag spänner upp axlarna så att armarna spretar utåt sidorna och tar så små steg som möjligt för att halkrisken ska minska.)
  • -Gud vilket starkt ljus!!! (Tände belysningen i ett rum.)
  • -Men fy vilket väsen!!! (Igen! Massa skolbarn går förbi mig...)
För övrigt har jag blivit stel och trött också.
Det var längesedan jag kunde resa mig upp från golvet utan att det; svartnade för ögonen, knakade i kroppen eller kom något konstigt ljud från mig i stil med "ouff", "oj", "åhej" etc.
Minnet är ju inte med riktigt heller, bli inte förvånad om jag upprepar något tre gånger inom loppet på en minut.

Känns ju inte bättre när man blir kallad tant heller...


Nedan en bild på mig tagen i förra veckan:

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag vet hur det är vännen! jag blev senast idag kallad tant av en gäst... Det är en hård värld vi lever i.. ;)

2008-11-02 @ 17:40:31
URL: http://carolineallansson.blogg.se/
Postat av: Kristin

Skönt att höra att man inte är ensam om att vara stel! Du har väl sett mig stappla mig fram efter att ha suttit ner ett tag. Mörknande när du reser dig kan järntabletter hjälpa dig med kanske.. Något med blodet att göra, jag har haft det med...

2008-11-04 @ 10:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0