Ångest!

I hög grad får jag av att betala räkningar...
Ingen idé att jubla för lönen, den försvinner ju lika fort igen. Jubla för lönen var väl iofs kanske lite och ta i, kan väl inte erkänna att jag har gjort det under mina år som arbetande.
Nä usch vad tråkigt! Blä blä blä.
Jag står fast vid att allt skulle vara gratis i världen eller iallafall kosta lite mindre. Eller att alla skulle tjäna mer lika oavsett yrke och utbildning. Eller att vi betalade med låtsaspengar. För när man gjorde det som liten, då var faktiskt inga problem särskilt stora! Jobbigast då var nog när jag inte vann danstävlingen på Roliga timmen i mellanstadiet, men annars var allt ganska fint.

Lev vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0