Dagen som jag gjorde så mycket men egentligen ingenting

Fattar inte att det ens finns folk som läser här haha. Är det för att avundas min bitterhet och mitt icke händelserika liv kanske...

April är bra, har varit bra, är alltid bra. Bara jobbet har sett ut som följer;
Jobba sju dagar. Sjukskriven sju dagar. Jobba två dagar. Rom fem dagar. Jobba sju dagar. Ledig sex dagar.
Ska så gott jag kan fortsätta i denna rytm, men kan inte lova något.

Första lediga dagen efter sju dagars jobb och såhär såg dagen ut:
  • Sov tolv timmar.
  • Vaknade inte när hovslagaren ringde och undrade var hästen och jag var.
  • Åt lång frukost och såg på Bachelorette.
  • Ringde hovslagaren, kom med en usel bortförklaring och skämdes.
  • Ringde skroten och tingade sommardäck till Gunnar.
  • Åkte med Elin för att hämta stallkatten Reidar på Blå stjärnan.
  • Väntade på Blå stjärnan i tre timmar innan vi fick hämtat kattskrället.
  • Åkte ut till stallet i egen bil med en katt som hade obehagliga läten.
  • Stod på stallplan och gjorde ingenting, endast för att jag kunde.
  • Kom hem och tog hand om alla mina växter.
  • Grannjäveln knackade för att jag... vattnade blommorna?!
  • Tog med mig min stora svarta best för att fråga vad grannens problem var.
  • Varit allmänt cool och häftig.
Resten av ledigheten varsågod och kom. I can handle you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0