Helgen och ledigheten

Vilken månad jag haft!!!
April gör mig verkligen aldrig besviken, taximycket för det.
Sju dagars arbete. En veckas sjukskrivning (hade förstås vart bättre med enbart ledighet). Jobba två dagar. Semestra i Rom sex dagar. Jobba sju dagar. Ledig sex dagar.
Jag hade helt seriöst alltid kunnat tänka mig att jobba såhär. Men så bra är det inte, nästa ledighet kommer inte förrän juli men den varar dock i fem veckor, man tackar!
Nu är det bara till att stå i, använda alla mina superkrafter och göra mig själv så nöjd det bara går.

Igår var bästa dagen på länge. Även om jag inte vaknade på rätt sida (förlåt Anna), det är å andra sidan inget vi är ovana vid. NRJ-Frida och jag drog tidigt till stallet, käcka och glada. Red kurs för Lollo och jag vet inte när två ridpass har gått så bra. Vet heller inte när jag sist blev så trött av ett (ännu tröttare av två) ridpass. Så fick jag självklart värsta bondebrännan, men vad gör man inte för att få vara ute på landet änna va. Sen bar det av hemåt och där fick jag strålande nyheter och det kändes som att jag mer eller mindre vunnit en blodig strid. Sen blev det till att utnyttja kanske världens största gåva med smått och gott från Schwarzkopf. Klä upp sig, lukta gott och sedan hämta frugan. Grillat hos föräldrarna är aldrig fel och det var en bra grund inför aftonen. Kalla slog vi oss ner i Slottskogen. Fick skjuts av papperskorgstömmare en bit och sedan hamnade vi på Kings Head. Tåls dock att tillägga att en trisslott köptes, då dagen flutit på så väl som den gjort - ingen vinst. Vinsten blev istället kanske världens bästa, roligaste och snyggaste tjejgäng på Andra lång. Allt ståhej slutade förstås med att tantparet drog sig hemåt med huvudvärk och stela lemmar för att få sina åtta timmars sömn.

Men ändå!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0