Världens främsta...

...bitterfitta!

Det är jag det. Idag har jag varit hemsk. Jag har varit så arg, så fruktansvärt arg. Förlåt alla jag blivit arg på och gått över fler än en gräns vid samtal. Förlåt praktikanten som måste ha fått ett hemskt intryck av mig. Förlåt till mig själv som blev blek av utmattning efter ilskna möten. Stackars mig, som jag låter mig ha det.

Jag hoppas ändå att jag inte kommer bli en robot. Inte reagera över otrevliga uttalanden utan istället sitta med tom blick och nicka förstående/oförstående. Jag ska stå på mig. Jag får bli arg om det är det som behövs. Men, jag bör icke fortsätta med att ta ut det på oskyldiga personer som endast står i min väg vid fel tillfälle. FÖRLÅT!!!

Jag tror inte på Gud, men om han nu finns och då tror på mig så kommer han aldrig efter denna dag ge mig en chans till och jag kommer definitivt bli djävulens fruga så länge jag brinner.
Men för att se det från den ljusa sidan, så skulle jag faktiskt vunnit ett pris om det skulle varit utdelning idag:
Världens främsta bitterfitta!

Jippie-yay..!

Ps. Tack Caroline!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0