Umgänge

Man kan utnyttja gänge/gänga på flera sätt. Denna veckan har jag använt mig av umgänge.

För ungefär en månad sedan satte sig min mamma bredvid mig, tog ett djupt andetag och sa på ett sätt som bara mammor kan:
"Frida. Jag tycker att du borde träffa vänner lite oftare. Blir ju inte av det så mycket nu när du inte dricker längre. Du vet att man kan ju gå på café, ta en kopp te. Det finns så otroligt mycket te-sorter nu för tiden. Annars kan man ju gå på bio också, det är ju alltid trevligt. Med detta menar inte jag att du behöver träffa vänner varje dag eller ens en gång i veckan. Men en gång varannan vecka iallafall? Det är ju inte för mycket begärt."

Jag visste inte vad jag skulle säga. Min mamma tycker helt klart att jag spenderar för mycket tid på jobbet, i stallet och ensam i min lägenhet. Jag började skratta, hon är för rolig min mamma. Andra mammor skulle nog bli glada att sitt barn tog det lugnt och inte var ute på stan om kvällarna. Jag svarade henne med:
"Imorgon är det personalfest! Kommer vara massor med folk där."
"Jättebra Frida! Det är hur bra som helst att bara börja på så sätt."

Mamma var utan tvekan orolig för mig. Orolig att jag helt och hållet tappade det här med social kontakt med andra människor och att jag stod utan vänner. Så är verkligen inte fallet.
Jag tackade henne iallafall för omtanken och har roat mig länge med detta uttal från henne.

Denna veckan lär mamma vara stolt över mig. Har träffat Carolina, Moa, Elin, Josefina, Malin och ikväll kommer Axel till mig.

Mamma, om du läser detta, du behöver ej längre vara orolig.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Josefina

Åh, Frida. Du får gärna utnyttja mig för umgänge whenever! Kram!

2011-01-10 @ 08:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0