Galenskapen

Detta är ganska typiskt mig, galenskap. Den kan infinna sig på flertalet olika ställen och sätt. För tillfället sker det i min lägenhet med stöd av en vän, en kusin och en moster;
Jag har 28 växter hemma och tio stycken är på väg.

Nej, jag bor inte ensam i en tvåfamiljsvilla eller i en herrgård. På mina 36kvm med endast två fönster så är det på tok för mycket grönska.
En jobbig sak är att jag fäster mig vid varje litet blad och får separationsångest om den skall flytta hemifrån eller till en tillfällig/evig fosterfamilj.
Jag vill inte bli en sådan där galen tant som bara köper på sig massor med växter som jag sedan inte kan ta hand om. Polisen får tips om vanskötsel av grönska i Kålltorp. När de kommer fram möts de av en illaluktande, skogliknande yta med växtavföring som täcker golven och flertalet avmagrade växter och t.o.m döda mitt bland de levande. Jag kommer vara med i lokala tidningen och barn kommer kasta kottar på mig för att de matchar mitt buskiga hår och växtrika klädsel.

Nej, jag vill inte bli den tanten. Lika bra att ta tag i det nu på momangen. Vissa av de små liven kommer få ett bättre liv någon annanstans med en familj som har mer tid för dem.
Men alla har ni en speciell plats i mitt hjärta.

Fridens liljor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0