Olämpliga högtider

Möjligen är det inte högtiderna som är olämpliga.
Skulle kunna vara mig det är fel på. Hur allergisk jag är mot när allt ska vara fint, alla skall vara tillsammans och simma i kärlek och gemenskap. De som ingen gemenskap har får fan sitta med rumpan bar och det är sanningen. Vem tänker på dem?
Jo, jag är medveten om att det finns fina själar som jobbar på julafton och de som har en slant över skänker den till dem som faktiskt behöver det. Jag ska iallafall framöver, så länge jag har vett i skallen, spendera mina högtider med de som behöver sällskap. Med dessa som saknar vänner och familj, oavsett om det skulle vara en kyrka jag var tvungen att befinna mig i. Detta kommer nog gynna mig minst lika mycket, inte enbart för att glömma mig själv för en stund.
Bävar än en gång för en högtid när alla ska skratta, vara glada och kyssa den de står allra närmast när klockan säger varsågod. Men! Om jag för en gång skull kan försöka fokusera på det fina jag har, dvs. undvika tankarna som rör min nuvarande vardag och de vänner jag tappat detta året. Att faktiskt njuta över att jag har vänner att fira med och många som tycker om mig.
Kan ändå inte undvika tanken varför det ska vara så viktigt att ha just honom eller henne som bevisar sin kärlek och gör en till unik. Jag har varit där själv, helt förblindad, men förstår det inte ändå då det enbart lämnar smärta.
Nyårslöften kan vara något av det mest orealistiska jag vet, därför skrattade jag nyårslöftena rakt upp i ansiktet (trodde jag):
Mitt nyårslöfte 2009 var: Lära sig dricka whiskey. Ok. I made it, I'm the worlds greatest.
2010: Börja röka och bli kär. Tyvärr lyckades jag med båda, värsta året någonsin.
2011: Gå upp i vikt och bli kär. Vikten ökades minsann och tyvärr gick jag på det där med kärlek igen - ALDRIG MER!
2012: Jag tar tillbaka "ALDRIG MER" för en sekund. 2012 ska jag bli kär, förmodligen den svåraste kärleken att få besvarad någonsin. Jag ska bli kär i mig själv. Bam! Kapow! och allt där till. Men detta året ska jag göra mig själv till det där lilla extra, som jag kommer tacka mig själv för evigt att jag har.
Grått nytt hår (som för övrigt ska bort tidigt av 12:an)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0