Lurad!

jag är inte bra på att ljuga. man läser mig direkt.
men det finns en person som jag är riktigt förbannat ful mot och som jag lurar och ljuger för mer eller mindre varje dag. stackars människa.

mig själv.
jag lurar mig själv så in i det grövsta.
idag satt jag hos terapeuten och berättade hur fruktansvärt dåligt jag mådde och berättade om min ångest som skrämde mig så jag kunde ligga och skaka i fosterställning i flera timmar. allt detta berättade jag med ett leende på läpparna. han blev inte lurad. han trodde mig. han känner mig och min ångest. men jag vågar inte lära känna mig själv. gick inte på mitt skådespeleri denna gången heller. så istället sitter jag ensam i min lägenhet, stökig och ensamt. lurar mig själv och låtsas att jag mår bra. gör det alltid.

usch vilket spel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0