Spårvagn. Nattetid. Nykter. Blodkärl.

Ingen go kombination.
Låt oss börja här; spårvagn är schysst. Jag gillar att ha musik i öronen, reda ut tankar som inte hunnits reda ut och helt kunna ignorera folk runt om mig som är sådär härligt högljudda som klingar så gott i en plåtbruk till spårvagn.
De gånger jag färdas, i spårvagn, utan musik blir jag rädd. Folkskygg. Att färdas utan musik i öronen händer ju egentligen bara när jag är med vänner, men om jag så lätt som tappar fokus i mitt sällskap så dras jag in direkt i andras konversationer och dreglar säkert redligt dessutom när jag sitter där och lyssnar.

Ikväll färdades jag med hund till Majorna, eftersom hund är min vän hade jag ingen musik.
Förutom full-frälsta Pink-fans och gothiabarn som skrek och sprang fram och tillbaka på vagnen utan någon som helst respekt för varken hund, mig eller någon annan heller för den delen så gick resan genom staden bra. Den liksom kompenserades då det gick på en man i början av Majorna som började berätta om ditten, datten och förstås Snöret. Ja?! Vet du inte vem det är? Bästa langaren i Götelaborg tydligen. Jomenvisst, finns alltid någon man missat - även i Svealandets framsida. Han och jag lovade iallafall varandra att om vi sågs någon mer gång så skulle vi minsann fortsätta där vi slutade. Fanimej!

Hemvägen, låt oss säga att tidpunkten var där lördag tog över dygnspasset, var dessvärre inte lika trevlig.
Jag vill inte höra om tonårspojkar som berättar hur äckligt det är att ha sex med tjejjer som har mens. Att minsann en av dem hade dratt hem en tjej som han legat och pratat med i flera timmar och när han sedan var så kåt att han ville stoppa in den så sa hon att hon hade mens. Vilken jävla tjej va?!?!?! Legat där och väntat med att säga detta. Fy fan, stackars killen liksom... Så fortsatte det och den ena historien var värre än den andra. Det hela avslutades i vilket fall med att det kan ju faktiskt funka om man är väldigt, väldigt kåt och framförallt full så man inte fokuserar så mycket på blodet som sprutar (det ord som de faktiskt använde) ur muttan.
Vilka killar, vilka riiiktigt bra killar!

Ett annat gäng killar hade satt på sig sina finaste skjortor, trasigaste jeans och drack den sötaste cidern som fanns att köpa. Den fräckaste av dem hade såklart en iphone som han filmade den minst fräcka av dem, vilken de hade supit under bordet, och frågade hur mycket han egentligen hade druckit ikväll, vad hade han druckit och vad han hette. Vilket test. Vem vet vad man heter liksom?

Summa summarum; spårvagn åks mest tacksamt dagtid och med musik i öronen alternativt nattetid riktigt onykter så man inte kan fokusera på galenskapet som händer runt omkring sig. För aldrig skulle väl en onykter jag utbrista något riktigt lattjo lajbans på en spårvagn? Nej nej nej...

Så drick alltså om du ska färdas i spårvagn, gäller främst nattetid. Kan även tipsa om andra nyttigheter som att;
- proppa sig full med hormoner, även kallade p-piller, som drar ihop blodkärlen.
- passa då även på att röka, drar ihop blodkärlen ännu lite mer.
- börja snusa också, inte riktigt lika onyttigt som rökning. eller kör både och förresten.
- för att gå jämt ut (gällande de ihopdragande blodkärlen) sup dig redigt full så du riktigt känner hur blodkärlen vidgas.
Go! blodkärlen och hela den förbarmade kroppen.

Kommentarer
Postat av: Snäckan

måste också ha musik i öronen, måste måste måste!

2010-07-25 @ 16:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0