Tji fick jag!

Johodå, det må jag säga. Julen var inte dum i år, inte dum alls.
Den som vart dum är väl ändå jag - dramadrottningen - som irrat runt och fasat för denna högtid. Julen var väl i år.

Undrar varför 10:an bestämde sig för att ge mig en bra jul när det är det enda jag förberett mig på att inte få. Kanske hade 10:an idag dåligt samvete, att jag faktiskt inte fått vad jag förtjänat och kanske därför fick en bra jul i julklapp. Tackar som tackar i sådana fall!

Jag hade faktiskt en sån där löjligt bra och härlig dag idag. Förutom att jag vaknade med migrän, petitess! Det var bara att slänga i sig några espresso-shottar och dra till stallet med Simon och umgås med Anna. Klyschigt som fan, men det hjälper mot allt ont att umgås med Anna och Simon i Korndal.
Vi gick ut till en helt orörd äng med snö som gick upp till knäna och en sol som reflekterade så starkt i snön att vi alla fick kisa. Där satte jag mig rakt ner i snön mitt på den stora ängen bland det oändliga vinterlandskapet. Simon rullande Simon bredvid mig som sprudlade av energi och kärlek. Anna stod nära, nära och sänkte sitt huvud och lade sin frostiga mule mot min kind och blundade. Just då stod faktiskt tiden still och jag skulle aldrig ha lyckats känna någon oro, ångest eller stress hur illa jag än hade försökt.

Tack för en fin dag med min stora fina familj - jag älskar er alla så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0