Pest eller kolera

Ofta händer detta. Att man bara får välja ett av två behövande ting. Exempel:

Tjock och full eller smal och nykter
Pojkvän med liten snopp eller one-night-stand med bamsing
Bajsa på sig eller bajsa på ospolbar toalett bland folk man inte vill visa sin avföring för
Snusa eller röka
Vara tyst och dum eller högljudd och irriterande
Vara till lags och hamna i skiten eller lämna skiten till någon annan


Ni fattar grejen; listan kan göras lååång.


Idag fick jag valet att antingen leva med minst en migränattack i veckan eller minst en ångestattack i veckan.
Man tackar.

Alternativ 1:
Klart jag inte vill ha migrän oftare än en dag i veckan. Detta kan leda till en attack på tre dagar med fyra dagars återhämtning och så kommer nästa vecka med samma visa. Ljus- och ljudkänslig, kräkningar och ett huvud som man helst bara skulle kasta till skatorna i trädgården.

Alternativ 2:
Mina ångestattacker senaste månaderna har varit fruktansvärda. Mitt tillstånd har blivit apatiskt och jag kan varken äta, prata eller ens se mig själv i spegeln. Tabletterna har varit mitt enda stöd, främst för att jag inte bjuder in någon annan - möjligen Simon.


Men så står jag här med ett val jag faktiskt inte kan strunta i utan måste göra något åt snarast.
För stunden lutar det åt att bli väck med ångesten, men tveksamt om jag känner likadant om jag vaknar med migrän imorgon.

Jag vill gå i ide och vakna till våren, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0