Read my fingertips...

Read my lips är det man brukar säga. Jag vet. Jag fattar även grejen att det är lättare att förstå någon om man läser av personen. Så ser jag det uttycket iallfall.
Så gör jag; jag läser av en person på dennes kroppspråk, ansiktsuttryck, ögonkontakt och tonläge vid ett samtal. Jag gillar det. Gillar att snoka i andras liv utan att få det direkt förklarat för mig, att jag lyckas ändå.
Dock, låter jag ingen göra det på mig. Jag har nämligen en fasad. En fasad som jag kan lura många med, t.o.m mig själv. Kan se ut att må hur bra som helst när jag egentligen inte gör det, inte överhuvudtaget. Detta är inget jag eftersträvar eller alltid märker själv, trots att det är jag som har och är fasaden.
Men! Jag har funnit en genväg hur jag egentligen mår. Jag kolla mina fingertoppar inklusive nagelband. För tillfället finns det inte många nagelband kvar och alldeles för mycket skinn är bortdraget runt naglarna för att det ska vara möjligt att missa. Är detta kanske mitt rop på hjälp? Att jag märker själv hur det ser ut och förstår att det inte är frid och fröjd. Kanske. I så fall har jag kommit på mig själv och känner mig lite på rätt väg.

Chill out fingernails!

Kommentarer
Postat av: josefine

Det är dags för gissa kändisen i bloggen! Någon kommer vinna en länkning och kommer få ta del av mina unika läsare! Släng in en gissning du också! :)

2010-08-25 @ 18:44:51
URL: http://technicolor.blogg.se/
Postat av: LadyUmbrella

Vinnare av dagens blogg är korad, gå in och kika om det blev du :)



Eftersom att trycket blev så stort och många ville bli dagens blogg så har jag därför dragit igång en ny dagens blogg tävling. Denna gång kommer jag att dra hela 5 vinnare! passa även på att vara med i veckans blogg där 8 vinnare koras ikväll!

Lycka TILL!

2010-08-25 @ 18:59:51
URL: http://ladyumbrella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0